ceturtdiena, 2013. gada 5. septembris

Pārdomas par mikroautobusiem

Par mikroautobusiem (mikriņiem) jeb maršruta taksometriem Rīgā man ir viedoklis jau sen un kur nu labāks brīdis to izteikt, ja ne tagad, kad pie Saeimas ir sacelts tracis par šo tēmu. Mans viedoklis nav gluži par tēmu - legālie vai nelegālie -, bet gan no manis patērētāja/pasažiera skatu punkta.

Pirmkārt, mikriņu esība kā tāda man patīk - daudz ātrāk var nokļūt gala mērķī. Īpaši tagad, kad biļešu cenas ir tādas pašas kā autobusiem. Agrāk, kad biju skolēns un students, mikriņus praktiski neizmantoju finansiālu apstākļu dēļ (ar citiem veidiem bija lētāk), bet tagad nav atšķirības.

Otrkārt, ļoti daudz kas ir atkarīgs no mikriņa vadītāja - ir bijusi gan laba, gan ļoti slikta pieredze. Pirms "Rīgas Mikroautobusu satiksmes" biju apradis ar "noteikumiem", kādi valdīja, un tos tīri labi varēja izmantot savā labā - bez problēmām varēju izkāpt sastrēguma vidū, negaidot, kad būsim tikuši līdz pieturai utt.

Treškārt, viss ir mainījies līdz ar "Rīgas Mikroautobusu satiksmes" ienākšanu.
Vispirms par labajām lietām:
1) mikriņi ir ērti un jauni, tajos ir patīkami sēdēt;
2) nav pašam jāvirina durvis un līdz ar to nav jāuztraucas, vai aiztaisīšu durvis par stipru vai par vāju;
3) ir iespēja norēķināties ar e-talonu, kas ir ātrāk un pat arī lētāk;
4) pārsvarā laipni šoferīši.

Te arī sliktās (jeb uzlabojamās) lietas:
1) mikriņi pietur tikai pieturās un sastrēgumā pie Latvijas bankas, braucot no Vanšu tilta, vairs nevaru izkāpt - apmēram 5 min. zaudējums;
2) visiem kā galapunkts minēts "Centrs" un nezinu, vai mani aizvedīs uz Baznīcas ielu/Katedrāli vai Stacijas laukumu - 10 min. zaudējums;
3) jaunajos mikriņos nav (vai ir ļoti štruntīga) ventilācijas/kondicionēšanas sistēmas - karstā laikā kondicionētu gaisu nejūtu un attaisāms logs ir tikai priekšējās durvīs. Sajūta kā siltumnīcā...;
4) kāpēc maršrutu sākumposmos jābrauc tik lēni? (tas gan bija arī iepriekš);
5) joprojām ne vienmēr mikriņi brauc pēc publicētā saraksta;
6) mikriņi mēdz islaist maršruta posmus, piemēram, Zolitūdē izlaižot 5 pieturas, braucot pa īsāko ceļu (pilns noteikti nebija, jo bija tikai pāris pieturas no galapunkta). Tas gan bija arī iepriekš.

Agnis Bušs, agnis.buss@gmail.com

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru